miercuri, 11 mai 2016

CERESCULUI PĂRINTE


O, frate drag al meu, să-ți aperi
Plăpânda soră de ocară,
Tu-nfrunți acum în luptă cruntă
Vrăjmașu-acesta ca o fiară,
Venit asupră-ne năprasnic
Din cine știe care țară.

Cu ce-aș putea să-ți fiu de sprijin,
Decât rugându-mă fierbinte
Celui ce-mparte biruință
În lumi, cerescului părinte,
Și să-ți rămân pe veci aceeași,
Neprihănită și cuminte!

Dar soarta rea de te va smulge
Inimii mele, tu să știi
Că nu-i pe lumea asta țară
În care-aș mai putea trăi,
De-ar fi și ce-a mai mândră țară,
Scăldată-n mări de bogății!

Să știi că n-aș putea în urmă-ți
Să mai trăiesc o clipă doar.
Aceeași groază ne-ar cuprinde,
Același lut ne-ar fi talar,
Cum am trăit întreaga viață
Uniți la fel și-n moarte iar.
...

Stai, soră dragă, și privește
Ce va să facă brațul meu!
Căci dacă nu lupt pentru tine
Și mă-nspăimânt de orice greu,
La ce mai am un cal pe lume
Și atâtea arme port mereu?
De nu-nfrunt lumea să te apăr,
Ce rost mai am pe lume eu?

O mie si una de nopti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu