sâmbătă, 11 iunie 2016

FLOARE DE TRANDAFIR


Ca să mă pedepsească-anume
M-au dus departe de cel drag,
Şi-n temniţă fără de nume
M-au surghiunit aici să zac.

De focul patimii amare
Sărmana inima mea arde,
Căci m-au gonit fără cruţare
De ochii îndrăgiţi departe.

M-au ferecat în turnuri nalte,
Zidite-ntre prăpăstii crunte,
De peste tot împresurate
Cu hăul apelor cărunte.

Oare-au voit astfel călăii
Să mă îmbete cu uitarea?
Ci dragostea-mi nu ştiu ei, răii,
Că a sporit cu depărtarea!

Şi cum să uit – când tot ce-n mine
S-a zămislit dintr-o privire
Spre chipul de lumini senine,
M-a înrobit cu-a lui iubire?

În chinuri trec zilele mele,
Şi-mi trec şi nopţile pe rând,
În focul gândurilor grele
Tot suspinând, tot aşteptând.

Ci şi aşa fără iubirea
Celui ce nu e lângă mine,
Tot îmi rămâne amintirea
Singurătatea să-mi aline.


O mie si una de nopti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu