luni, 2 mai 2016

ÎN NOPŢILE TRISTE


Privighetoare dulce,
O glasul tău ceresc
Cum seamănă cu glasul
Celor ce se iubesc!

Aveţi milă de bieţii
Îndrăgostiti! Ce vise,
În nopţile lor triste,
Cu chin şi-alean sunt scrise!

Atâta-s de cumplite
Mâhnirile lor toate,
Încât pare că, uite,
De jale peste poate,

Nu mai cunosc, sărmanii
Şi nu mai au în viaţă,
Decât nopţi fără tihnă
Şi fără dimineaţă!

Eu, de când am văzut-o
Pe cea care mi-e dragă,
Ca-n lanţuri mi se pare
Vieaţa mea întreagă;

Şi-astfel, în lanţuri grele,
Îmi pare cum că zale
De lanţuri nesfârşite
Din ochii-mi curg cu jale.

Şi strig: “Din ochii-mi iată
Cum zale grele curg,
Şi cum de-atâtea lanţuri
Legat cumplit mă-ncurc!”

Şi-aceste lanţuri, toate,
Sunt dragostea din mine.
Şi-a despărţirii jale
În lanţul ei mă ţine.

Comorile-ndurării
Din pieptu-mi s-au sfârşit;
Puterea mea întreagă
De mult s-a istovit.

Ah, dacă ar fi dreaptă
Amara-mi soartă rea,
M-ar aduna odată
Lângă iubita mea!

Schiloada mea făptură,
Să pot, când dinainte
I-oi sta iubitei mele,
Să-mi dezvelesc făptura,

Să vadă şi iubita
Cum chinul şi arsura
Mi-au supt puterea toată,
Şi cumu-s, de mâhnire,
De dor, de aşteptare,
De lunga despărţire!

O mie si una de nopti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu