sâmbătă, 12 martie 2016

CERULE, PRIVEȘTI ADESEORI


O, cerule, privești adeseori
Spre noi cu zâmbet cald de mulțumire;
O, lună, pune-ți hainele de nori
Și-nfășură-te-n vălul lor subțire;
Iar soare tu, atotbiruitor,
Te du și lasă noaptea să se-nșire!


Ochilor, iată, iată mândra lună!
Căci ne e oaspe mândrul, craiul soare,
Venit acum la noi să se supună
Către Șamsennahar cu închinare!


Ursită, tu! Când doi îndrăgostiți,
Bătuți de-același dor, stau și suspină,
Privindu-se-ndelung și ispitiți
De-mbrățisări – au nu tu ești de vină?

Iubita spune: “ Încă un sărut,
Iubitule, mai dă-mi, pe viața-mi toată!
Ți-l voi întoarce, dacă ți-a plăcut,
La fel de cald, o dată, și-ncă-o dată!”


Iubite, dulcea mea lumină
Pe floarea ochilor, pe gură!
O, trup prin care se strecoară
A buzelor mele băutură!

Iubitule, când te-am zărit
Intâia oară, ca-n povești,
Ah, frumusețea mi-a șoptit:
“Iacătă-l! mâini dumnezeiești
L-au izvodit! Și ca alintu-i,
Al unor hohote cerești –
Să-l cauți pururi și să-l jindui”


Clipele de fericire
Trec ca repezite ape.
Grabnic trista veștejire
Peste noi așterne pleoape.
Nu mai sta în sovăire
Când iubirea e aproape.
Soarbe bucuria-ntreagă,
Căci nădejdea-n ea-i deșartă:
Anii tineri iute pleacă.
Frumusețea se deșartă.
Clipa care-acum te leagă
N-o lăsa în van să ardă!


P.S. – Atunci o mână împinse perdelele la o parte, și niște ochi străluciră pe un chip de lună: era Șamsennahar.
Fragment – O mie și una de nopți



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu