sâmbătă, 6 februarie 2016

PRINTRE AȘTRII NOPȚII


Ești orb și-ți faci năluci! Vrei pân’ la stele
S-ajungi, de parcă-ar fi putut vreodată
Un muritor să suie-n cer la ele
Și printre aștrii nopții să străbată!
Ci, ca să-ți deschid ochii iată: jur
Pe cel ce te-a făcut un vierme-al firii
Și-a izvodit și astrele-n azur,
Neîntinate-n slava nemuririi:
De vei mai cuteza să-mi scrii cândva,
Voi da poruncă să te răstignească
Pe-un arbor blestemat, iar moartea ta
Drept pildă ticăloșilor slujească!

Deci visul meu din orice seară
Ea mi-l amenință cu moartea.
Nu știe tânăra fecioară
Că numai moartea face parte
De-a păcii fără moarte țară,
Și nici că tot ce se-nfioară
Stă-n mâna nesmintitei Soarte.
Au milă ei n-ar fi cu cale
Să-ncline mai ales spre cei
Al căror dor muiat în jale
E către astfel de femei
Ce nu se-ntină-n neagra vale,
Iar cei de rând nu dau ocoale
Spre ne-ntinatul lor știubei?
O, biete doruri ale mele,
Să nu mai năzuiți nimic!
Lăsați-mi inima-n zăbrele,
Să se sfârșească pic cu pic!
Nădejdea-mi să-și aștearnă grele
Zăbranicele peste ele
Și peste visul meu calic!
Dar tu, cu inima-ți de piatră,
Să nu crezi c-am să tac înfrânt
Ori am s-aștept supus să-mi ardă
Zadarnic dorul pe pământ!
Mai bine-n jalea-mi idolatră
Dintr-un mormânt mi-oi face vatră
Să nu mai fiu așa cum sunt!


fragment - O mie și una de nopți


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu